Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Grunnleggende informasjon ved montering av stempelringer.

 

Riktig ringgap for stempelringer

Unnlatelse av å sikre riktig ringgap kan føre til at ringspetser beveger seg og
motorskade kan oppstå.
En dreiemomentplate må festes til motorblokken eller sylinderen (hvis mulig) og strammes til
dreiemoment som skal være i henhold til spesifikasjonene.
2. Kontroller ringgapet ved å plassere ringen i sylinderen. Sylinderhullet må ikke innsnevres. Bruk stempelet til å rette ringen i sylinderhullet og sjekk endespalten med en bladmåler.
3. Se tabellen nedenfor for riktig ringeavstand for motoren din.
4. Oljeskraperingene trenger ikke å modifiseres / slipes, men gapet bør være
minst .010 ”.

 

Ringgap justering

1. Dette bordet er i tommer. Hvis du måler i millimeter, må du gjøre det ved å konvertere til tommer. Del deretter målingen med 25,4.
2. Multipliser boredimensjonen i tommer med "Bore x" -kolonnen for å få ringgapet for motoren din.
Eksempel: For den øvre ringen til en ATV med et 4,0 "borehull, multipliser 4,0 X 0,004 = 0,016"

 

MERK

1. Diagrammet ovenfor er en generell retningslinje. Hver stempelring må monteres i det spesifikke
sylinder der de skal installeres og justeres deretter.
2. Gapet på den andre ringen skal alltid være større enn den øvre ringgapet, dette
bidrar til å redusere toppring flagre.

 

 

Fil stempelringer

1. Anbefalingen er å bruke et spesielt verktøy for å file stempelringene. En elektrisk ringsliper eller manuell ringsliper
2. Fil alltid fra utsiden av ringen og inn for å unngå skade på ringbelegg.
Fil bare i den ene enden, bruk den andre som referanse.
4. Sørg for å holde ringenden firkantet.
5. Sand litt om gangen til ønsket ringgap er nådd.
6. Fjern alle skarpe kanter og grader. Dette er veldig viktig å fjerne da grater og skarpe kanter kan forårsake motorskader.

 

Montering av stempelringer

Enkel, men veldig viktig informasjon om hvordan du installerer stempelringer riktig. Studer bildene nøye og les instruksjonene nedenfor for en bedre forståelse.

 

1. Aksial og radial stempelringgap

Kontroller hver ring i det tilsvarende stempelsporet for å sikre korrekt aksial og radial spilling.

Aksial klaring ca. 0,001 "- 0,002"
Radialt spill må være minst 0,005 "

 

2. Oljeringsekspander

Oljeringer: Plasser fjærringen til oljeringen på hver side av oljeringen i stempelets laveste spor med ringendene 90 ° fra hver ende av stempelbolten.
Sørg for at endene på fjærringene er synlige og riktig montert. Om endene på fjærringene
overlapper, vil motoren røyke på grunn av dette.

 

3. Oljering skrapering

Oljeringen kan installeres med hver side opp. Ved hjelp av en ringekspander,
installer ringen i stempelringens spor mellom ekspanderringen / fjærringene Stempelringens ender skal plasseres minst 90° fra hverandre. Når oljeringen er installert, må du kontrollere at skraperingens fjærringer er
er riktig montert som beskrevet på ekspansjonsringene ovenfor.

 

 

4. Andre stempelring (kompresjonsring)

Andre ring:
Installer den andre ringen ved hjelp av en stempelringutvidelse.
Den merkede siden skal være opp.
Hvis du har en umerket 2. ring med en intern fase, installeres fasen nedover. Hvis ringen ikke er merket på noen måte, kan den dreies i begge retninger.

 

5. Første stempelring (kompresjonsring)

Første ring:
Installer den første ringen ved hjelp av en stempelringutvidelse
Den merkede siden skal være opp.
Hvis du har en umerket 1. ring med en intern fase, installeres fasen oppover (motsatt ring nummer 2.). Hvis ringen ikke er merket på noen måte, kan den dreies i begge retninger.