Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Drivstofftrykkregulator

Hvordan en drivstofftrykkregulator fungerer og hvordan du justerer den.
(inkluderer IKKE forgasser)

 

Hvordan fungerer en BTR?

Injektorer har rundt 3 bar (43,5 PSI) drivstofftrykk i tomgang. En drivstoffpumpe klarer ikke å levere dette trykket med en åpen returledning tilbake til drivstofftanken. Dette er grunnen til at en drivstofftrykkregulator er montert etter fuel rail der injektorene er plassert. Nå kan vi bygge opp trykk mellom drivstoffpumpen og drivstofftrykkregulatoren.

Hvis du bruker en drivstofftrykkregulator som er satt til 3 bar, får du et drivstofftrykk på 3 bar. Hvis du bruker en drivstofftrykkregulator som er satt til 4 bar, får du et drivstofftrykk på 4 bar. -Lett! Men ved høye rpm vil du ha mer drivstoff i motoren. Ikke bare det støkiometriske forholdet (Lambda 1), men også litt mer drivstoff for kjøling av sylinderen. Dette kan oppnås ved å utvide injekores åpningstid, men for dette må du bruke større injektorer enn nødvendig. Derfor bruker vi motortrykket for å øke drivstofftrykket med motorRPM.

Hvis du bruker en drivstofftrykkregulator som er satt til 3 bar og motoren din leverer 1 bar overtrykk, får du 4 bar drivstofftrykk. (3 bar fjærtrykk + 1 bar overtrykk fra motor). Dette kalles en lineær (1: 1) drivstofftrykkregulator og er mest vanlig for både OEM og ettermarkedsprodukter.

 

 


Anslutningar på en BTR

1 - Vakuumport trukket til motorinntaket.
2 - Tilkobling for trykksensor
3 - En eller to innganger avhengig av BTR.
4 - Gå tilbake til drivstofftanken.



Justering av BTR

1. Start motoren.
2. Trekk vakuumslangen ut av regulatoren og hold enden på vakuumslangen slik at motoren ikke trekker luft.
3. Juster fjærtrykket med justeringsskruen til ønsket grunntrykk (vanligvis 3 bar)
4. Sett på vakuumslangen igjen.

Merk. Det justerte basetrykket (vanligvis 3 bar) minus trykket som nå vises, er motorvakuumet ditt på tomgang.

 

Viktige fakta 

En feilaktig drivstofftrykkregulator kan forårsake alvorlig skade på motoren. Derfor er det viktig å velge en god regulator.

1. Välj en regulator med ett hållbart membran
2. Membranet skall vara kompatibelt med ditt bränsle
3. Returporten skall vara dimensionerad för din effekt

 
 

-20%

SPD Bensintrykksregulator V3 E85 sort

SPD Bensintrykksregulator V3 E85 sort

1 276,80 NOK 1 596,00 NOK
For krevende etanol- o...
Mer Info Kjøp

-20%

SPD2000 Bensintrykksregulator E85 sort

SPD2000 Bensintrykksregulator E85 sort

1 532,80 NOK 1 916,00 NOK
For ekstreme etanol- o...
Mer Info Kjøp

-20%

SPD2000 Bensintrykksregulator rød

SPD2000 Bensintrykksregulator rød

1 532,80 NOK 1 916,00 NOK
For ekstreme etanol- o...
Mer Info Kjøp

-20%

SPD Bensintrykksregulator V3 E85 rød

SPD Bensintrykksregulator V3 E85 rød

1 276,80 NOK 1 596,00 NOK
For krevende etanol- o...
Mer Info Kjøp

-20%

SPD Bensintrykksregulator  Mazda Miata V3

SPD Bensintrykksregulator Mazda Miata V3

1 913,60 NOK 2 392,00 NOK
Ersätter original bens...
Mer Info Kjøp

-20%

Nuke Bensintrykksregulator FPR100s

Nuke Bensintrykksregulator FPR100s

1 919,36 NOK 2 399,20 NOK
E85 trygt opp til 7 bar
Mer Info Kjøp

-14%

Nuke Bensintrykksregulator FPR90

Nuke Bensintrykksregulator FPR90

1 919,36 NOK 2 239,20 NOK

-20%

Nuke Drivstofftrykkregulator FPR100x AN-10

Nuke Drivstofftrykkregulator FPR100x AN-10

2 047,36 NOK 2 559,20 NOK
E85 trygt opp til 7 bar
Mer Info Kjøp

-20%

Fluoro nitrile membran til Drivstofftrykkregulator

Fluoro nitrile membran til Drivstofftrykkregulator

220,16 NOK 275,20 NOK
Passar Nuke FPR100s
Mer Info Kjøp