Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Konveks eller konkav bremsekobling?

Det kan være det vanligste spørsmålet av alle! Uansett om du er nybegynner eller har bygget en blueprintet 1000hk motor og et rørformet rammechassis i henhold til alle kunstens regler, gjenstår spørsmålet. Skal jeg ha en konveks eller konkav kjegle på koblingene mine? Konveks eller konkav?

La oss nå holde dette enkelt.

 

Konveks og konkav kjegle

Det er to typer kjegler å velge mellom. Konveks eller konkav i henhold til bildene nedenfor.

 
 

 

Dobbel kone

Siden dette har vært et av de vanligste spørsmålene vi har mottatt, har vi utviklet dobbeltkeglen. Den er både konveks og konkav i samme produkt. Nå er det enkelt å velge hvilke bremseprodukter du vil ha.

-Dobbel kone

En siste ting

Det er også kjegler med kjegler på 90 og 74 grader.

Konveks 90grader
Konveks 74 grader
Konkave 90 grader
Konkave 74grader

Bremseproduktene som tilbys på Speedig er 90 grader kjegle, men andre produkter på markedet kan ha forskjellige vinkler. Derfor tilbyr vi også 74 graders kjegler. Men hvis du bygger en ny, bruker du 90 grader, noe som er mer vanlig.

Hvis det er en 90 graders kjegle i produktet, bør du koble den til en annen 90 graders kjegle for å få den riktig.

Mange påpeker at det fungerer å blande og svaret er at det holder tett, men siden vi snakker om bremsesystemer, blir blandede kjegler umiddelbart en høy risiko. -Bruk samme vinkel på kjeglene!