Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Drivstoffilter i 3 trinn

De forskjellige drivstoffiltrene i et drivstoffsystem. Her går vi gjennom de forskjellige filtrene som er i et drivstoffsystem i 3 trinn

1. Forfilter

Forfilteret monteres slik det høres ut - først i systemet, før drivstoffpumpen. På en intern drivstoffpumpe er den montert direkte på pumpen. På en ekstern drivstoffpumpe er den montert på drivstoffledningen før pumpen.

Normal filtrering her er 50-100 mikron.

 

2. Hovedfilter

Dette filteret er det folk snakker om når folk nevner drivstoffiltre. Den er plassert på trykksiden mellom drivstoffpumpen og dyser. Så hvis du skal bytte drivstoffilter, er det dette som er ment.

Normal filtrering her er 8-15 mikron.

 

3. Dysefilter

Injektorfiltre er bare tilgjengelige for å beskytte dyser mot smuss som kan komme under for eksempel service / montering / demontering.

Mange kjører uten disse filtrene uten problemer, men det anbefales å bruke dysefilter da de ikke er en begrensning.

ca 8 mikron filtrering avhengig av hvilke filtre du bruker.