Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Carbotech: Velge riktige bremseklosser

Samlet informasjon for å veilede med informasjon om de ulike bremseklossene fra Carbotech.
Vi har delt disse inn i 4 ulike kategorier for å forenkle valg av bremseklosser mest mulig. Carbotech skriver i mange tilfeller at bremseklosser ikke er for gatebruk. Dette er sant på mange måter, men frem til XP8 har putene vært mye brukt på gaten med gode resultater.

  • GATE / LETTERE SPOR / KEGLESPOR
    1521 / AX6 / XP8
  • BANK / RACING
    XP10 / XP12 / XP20
  • LANGT LØP / RACING
    XP24 / RP2
  • ANNEN
    913
 
 
 
 

GATE / LETTERE SPOR / KEGLESPOR

 

 

Materiale: 1521 - Bruk: Gate

Temperatur opp til ~426 grader

Carbotech™ 1521™ er et veidekke med høy ytelse. 1521™-putene er kjent for sin utgivelse og modulering, sammen med uovertruffen rotorvennlighet. 1521™ er også en blanding av svært lavt støv- og lavt støynivå med et utmerket innledende bitt. Denne blandingens utmerkede lineære dreiemomentproduksjon gir utrolig bremsekraft uten ABS. Carbotech™ 1521™ driftsområde starter ved omgivelsestemperatur og går opp til 800°F (426°C+). 1521™ passer for ALLE gatebiler, perfekt for bergingsbilen din. Carbotech™ 1521™ anbefales IKKE for NOEN sporbruk.

 

Materiale: AX6 - Bruk: "Kon track"

Temperatur opp til ~537 grader

AX6™ er spesialdesignet for kjeglebanekjøring / lettere banekjøring. En bremseblanding med høyt dreiemoment som gir pålitelig og konsistent ytelse over et veldig bredt driftstemperaturområde på 50°F til 1000°F + (10°C til 537°C+). Den avanserte sammensatte matrisen gir utmerket startbit, høy friksjonskoeffisient ved lavere temperaturer sammen med svært progressive bremsemodulasjons- og frigjøringsegenskaper.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

Materiale: XP8 - Bruk: Performance og Racing

Temperatur opp til ~676 grader

En bremseblanding med høyt dreiemoment med et bredt driftstemperaturområde på 200°F-1250°F+ (93°C til 676°C+). Carbotech™ XP8™ er den første av våre racingsammensetninger. Den gir godt initialbitt ved løpstemperaturer, høy friksjonskoeffisient, utmerket modulasjons- og frigjøringsegenskaper. XP8™ tilbyr ekstremt høy motstand mot falming og er veldig rotorvennlig. Den er perfekt for trackday-bruk med alle dekk.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

 
 
 

BANK / RACING

 

 

Materiale: XP10 - Bruk: Performance og Racing

Temperatur opp til ~801 grader

Da Carbotech™ slapp XP10™ løs for publikum, samlet den umiddelbart flere regionale, divisjons- og nasjonale mesterskap. XP10™ har et veldig sterkt startbitt med en friksjonskoeffisient og rotorvennlighet som er uovertruffen i bransjen. Fade motstand er over 1475 ° F (801 ° C). XP10™ beholder fortsatt den høyt anerkjente utgivelsen, utmerkede moduleringen og rotorvennligheten som har gjort alle Carbotech™-bladene så vellykkede.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

Materiale: XP12 - Bruk: Performance og Racing

Temperatur opp til ~1010 grader

En annen svært vellykket blanding i XP™-serien med utmerket initial bite-, vri- og fademotstand i tillegg til XP10™-blandingen. XP12™ har et temperaturområde på 250°F til 1850°F+ (121°C til 1010°C+). XP12™ har den utmerkede Carbotech™-utgivelsen og moduleringen som har gjort alle andre Carbotech™-forbindelser så vellykkede. XP12™ er mer rotoraggressiv enn XP10™, men sammenlignet med konkurrentene er XP12™ fortsatt veldig rotorvennlig.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

Materiale: XP20 - Bruk: Performance og Racing

Temperatur opp til ~1093 grader

XP20™ er den nyeste versjonen av den svært vellykkede XP™-serien med pads. Med et ekstremt aggressivt initialbitt, lineær dreiemomentkurve og utmerket falmingsmotstand, er XP20™ nok et stort skritt i utviklingen av XP™-serien med forbindelser fra Carbotech™. XP20™ har et temperaturområde på 275°F til 2000°F+ (135°C til 1093°C+). Carbotech™ XP20™ opprettholder en tradisjon med å ha de enestående frigjøringsegenskapene og moduleringen som har gjort alle andre Carbotech™-forbindelser så vellykkede.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

 
 
 

LANGT LØP / RACING

 

 

Materiale: XP24 - Bruk: Performance og Racing

Temperatur opp til ~1093 grader

XP24™ er toppen av den ekstremt vellykkede XP™-serien med forbindelser utviklet av Carbotech™. Denne forbindelsen er basert på de samme grunnleggende som finnes i alle andre Carbotech™-formuleringer. XP24™ har enda mer innledende bitt, mer samlet bitt og mer dreiemoment sammen med den mest lineære dreiemomentkurven Carbotech noen gang har tilbudt. De termiske egenskapene er av de høyeste Carbotech™-tilbudene sammen med en av de høyeste friksjonskoeffisientene som tilbys av noen i bremseindustrien. Denne blandingen er den blandingen som Carbotech™ har båret lengst ettersom den opprinnelig ble designet for utholdenhetsracing på de høyeste profesjonelle nivåene. Denne revolusjonerende nye forbindelsen har vært ekstremt vellykket i sprint, utholdenhetsløp og mer. XP24™ har et temperaturområde på 400°F til 2000°F+ (204°C til 1093°C+).

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

 

Materiale: RP2 - Bruk: Langsiktig

Temperatur opp til ~787 grader

RP2™-blandingen ble designet for utholdenhetsracing basert på den svært vellykkede formuleringen i XP™-serien. RP2™ har et sterkt innledende bitt, litt mindre modulering enn XP12™, men opprettholder fortsatt rotorvennligheten til XP™-seriens forbindelser. RP2™ har høy motstand mot falming med et temperaturområde på 250°F til 1450°F+ (121°C til 787°C). RP2™ er like rotorvennlig som blandinger i XP™-serien.

Carbotech skriver: IKKE TIL GATEBRUK!

 
 
 

ANNEN

 

 

Materiale: 913 - Bruk: Bremsesko

Temperatur opp til ~400 grader

En D.O.T.-godkjent høyytelsesblanding for bremsesko på gate- og racerbiler med høy ytelse. Carbotech™ Chelated Metallic (CKM) oppnår en svært høy friksjonskoeffisient (omtrent 0,48 til 0,50) ved å dra fordel av en kjemisk reaksjon i friksjonsforbindelsen, som danner en trelegert metallfilm ved grenseflaten mellom foring og trommel når den utsettes for varme og skriv ut. Designet for å overvinne manglene til andre foringsmaterialer, er CKM svært allsidig og gir utmerket bremseytelse i en rekke bruksområder. Denne blandingen viser utmerkede sliteegenskaper og meget høy motstand mot låsing under hard bremsing. Optimalt anbefalt driftstemperaturområde er fra omgivelsestemperatur til 750 °F.