Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Bensintank

Det er to typer drivstofftanker å bruke, men mange grunner til å velge. Nedenfor er litt informasjon om hva du skal tenke på.

1. Original drivstofftank
2. Ettermarkedet brenselcelle
3. Tilkoblinger
4. Drivstoffpumpeholder

 

1. Original drivstofftank

Oringinal drivstofftank brukes oftest hvis du ikke har en veldig ombygd bil. Tanken er vanligvis plassert lavt mellom for og bakaksel, noe som også er fordelaktig når det gjelder kjøretøyets kjøreegenskaper. Drivstoffpumpen er vanligvis montert i tanken.

2. Drivstoffcelle

En ettermarkedet brenselcelle har en kantet form og er montert i bagasjen. Tilkoblinger er tilpasset AN systemer (en type standard på ettermarkedet). Drivstoffpumper kan monteres både i og utenfor brenselcellen.

 

3. Tilkoblinger

Avhengig av bilprodusenten kan det være forskjellige tilkoblinger på den originale drivstofftanken, men tilkoblingene du bør holde styr på, uansett om du har en original tank eller en ettermarkedet brenselcelle, er som følger:

1. Drivstofftilførsel
Drivstofftilførselen til motoren
2. Drivstoffretur
Resirkulert drivstoff som ikke er nødvendig
Både drivstofftilførsel (1) og drivstoffretur (2) vedlikeholdes vanligvis av en drivstoffpumpeholder montert i tanken.
3. Tankfylling
Hullet hvor drivstoff fylles ned i drivstofftanken. For mer informasjon om tankfylling.
4. Tankventilasjon
Justerer over / undertrykk og returnerer originalen til inntaket på motoren.

 

4. Drivstoffpumpeholder

På en brenselcelle kan du enkelt koble til AN fittings, ettersom disse er forberedt med denne typen tilkoblinger. Hvis du derimot skal bruke en original drivstofftank, er det bare to typer tilkoblinger tilgjengelig. Da ofte gjennom drivstoffpumpeholderen.

 1. 8 mm stolpe med slangetilkobling for standard drivstoffslange / slangeklemme
2. Hurtigkobling med o-rings tetning Hurtigkobling med o-ring tetning

 

Original drivstoffpumpeholder

Drivstoffpumpeholder montert i original drivstofftank

Ettermarkedet drivstoffpumpeholder

Drivstoffpumpeholdere for ettermarkedet er tilpasset kraftigere drivstoffpumper og AN systemer, så koblinger og slange er tilpasset dette.

1. 8 mm stolpe med slangetilkobling

Brukes der den originale drivstoffpumpeholder har slangetilkobling. Der monterer du på et stykke drivstoffslange og deretter en AN slangeadapter.

 2. Hurtigkobling med o-ring tetning

Bruker der den originale drivstoffpumpeholder har en hurtigkobling. Der monterer du AN hurtigkoblingen nedenfor.
Hurtigkoblinger kobles til rør som er 5,94" (7,94 mm) eller 3/8" (9,52 mm)